W tym tygodniu po raz ostatni utrwalimy dział: "Kształty". Wybieramy zabawę lub ćwiczenie podane poniżej. Można również skorzystać z wcześniejszych propozycji. Dodano nową zabawę, ćwiczenie w książce oraz rymowankę znajdującą się na płycie dołączanej do zakupionego podręcznika.
Słownictwo podstawowe:
Słownictwo podstawowe:
- Kształty:
square - kwadrat
triangle - trójkąt
- Przymiotniki:
big - duży
small - mały
Słownictwo czynne:
Słownictwo czynne:
It's a (circle/ triangle) - To jest (koło/ trójkąt)
It's (blue/ red/ yellow) - To jest (niebieskie/ czerwone/ żółte)
Słownictwo bierne:
What is it? - Co to jest?
What colour is it? - Jakiego to jest koloru?
How many are there? - Ile ich jest?
It's a (blue/ big) (square/ triangle) - To jest (niebieski/ duży) (kwadrat/ trójkąt)
Piosenka do działu "Kształty" znajduje się na płycie dla dziecka (ścieżka nr 14). Tekst piosenki zawiera słownictwo oraz zwroty przetłumaczone powyżej. Dziecko słucha piosenki i rysuje w powietrzu śpiewane kształty.
Propozycje zabaw oraz sposobu nauczania:
Piosenka: "Shapes" ("Kształty")
Piosenka do działu "Kształty" znajduje się na płycie dla dziecka (ścieżka nr 14). Tekst piosenki zawiera słownictwo oraz zwroty przetłumaczone powyżej. Dziecko słucha piosenki i rysuje w powietrzu śpiewane kształty.
Rymowanka: "Big circle"
Rymowanka znajduje się na płycie dla dziecka (ścieżka nr 15).
1. Dziecko wyklaskuje rytm słuchając rymowanki.
2. Dziecko rozpoznaje o jakich kształtach jest mowa
w poszczególnych zwrotkach utworu.
2. Dziecko rozpoznaje o jakich kształtach jest mowa
w poszczególnych zwrotkach utworu.
3. Dziecko rysuje w powietrzu właściwy kształt po każdej z trzech zwrotek.
Propozycje zabaw oraz sposobu nauczania:
1. Zabawa "Pokaż mi..." (gry, zabawy i ćwiczenia)
2. Ćwiczenie "Duże czy małe?"
Proponowane filmiki do obejrzenia w wybranej tematyce:
Shapes - kształty - piosenka
Shapes - rysunki - odnajdujemy kształty na rysunkach
Praca domowa z książką "Playbox":
Zadanie ze strony 67: rysowanie kształtów po śladach (big / small).
Zadanie ze strony 73: otaczamy pętlami właściwe obrazki.
2. Ćwiczenie "Duże czy małe?"
Pokaż dziecku przedmiot / rysunek ukazujący duży lub mały kształt. Zapytaj: Is it big or
small? [Iz it big or smol]. Uzyskaj odpowiedź: It's big / It's small [Its big / Its smol]. Zachęć
dziecko do pokazywania słów za pomocą gestów. Kontynuuj ćwiczenie pokazując kolejne
przedmioty. Pogratuluj dziecku dobrze wykonanego zadania.
3. Zabawa "Rysowanie i odgadywanie kształtów"
Narysuj palcem na plecach dziecka kształt i poproś, aby odgadło i powiedziało jego angielską
nazwę. Następnie robimy zamianę i dziecko rysuje kształt, a rodzic odgaduje nazwę.
Shapes - kształty - piosenka
Shapes - rysunki - odnajdujemy kształty na rysunkach
Praca domowa z książką "Playbox":
Zadanie ze strony 67: rysowanie kształtów po śladach (big / small).
Zadanie ze strony 73: otaczamy pętlami właściwe obrazki.
Komentarze
Prześlij komentarz