Zabawa "Zgadnij, kto to?"
Wybierz jedną z biorących udział w zabawie osób i opisz ją za pomocą przerabianych w danym dziale słów (ubrania i ich kolory/ części twarzy np. kolor oczu, włosów/ udawane w danej chwili emocje). Zadanie dzieci polega na odgadnięciu o którą osobę chodzi. Dziecko również może zadawać pytania np.: Is it red/ blue?; Is he/she happy/sad? Czy to jest czerwone/niebieskie?; Czy on/ona jest szczęśliwa/ smutna? Po odgadnięciu właściwej osoby wybieramy kolejną, która będzie odgadywana.
Prowadzący zabawę wypowiada głośno polecenie w języku angielskim: "Show your hands/ feet" [Szoł jor hands/ fit] Pokaż swoje dłonie/ stopy, lub "Touch your nose/ arm/ leg/ head" [Tacz jor nołs/ arm/ leg/ hed] Dotknij swojego nosa/ ramienia/ nogi/ głowy. Zadanie dziecka polega na wykonaniu wymienionej czynności, ale tylko wtedy, gdy polecenie zostanie poprzedzone zwrotem: Simon says... [Sajmon ses] - Simon mówi. W przeciwnym wypadku dziecko nie powinno zareagować.
Z dziewięciu przedmiotów / kart
ułożonych obrazkiem do dołu utwórz kwadrat o wymiarach 3 x 3. Można także
stworzyć kratownicę z kolorowych kijków / sznurków. Utworzone pola zajmowane
będą przez przedmioty, a następnie, po odgadnięciu właściwej nazwy, zastępowane
kartami z narysowanymi symbolami lub klockami o danym kolorze. Zadaniem graczy
jest ułożenie trzech kółek lub krzyżyków w linii pionowej, poziomej lub po
przekątnej. Rozpoczynamy grę odwracając jedną z kart / ujawniając dany
przedmiot. Jeśli dziecko potrafi nazwać po angielsku element, kładzie na
odsłoniętym polu odpowiedni symbol. Oceniamy każdą odpowiedź mówiąc: Yes,
that's right. / No, that isn't good. Przy podaniu błędnej odpowiedzi, osoba traci
kolejkę, a karta pozostaje zakryta.
Zaprezentuj dziecku torbę z róznymi ubraniami. Poproś, aby wyciągnęło z niej dowolną część garderoby. Zorganizuj pokaz mody - poproś dziecko, aby przespacerowało się po pomieszczeniu, a następnie zatrzymało w pozycji modelki / modela i opisało swój ubiór: I'm wearing a ... and a ... (Ja mam na sobie ... i ...). Za każdym razem nagradzamy brawami naszą modelkę / modela :)
Poproś dziecko, aby wystąpiło na środek pomieszczenia. Powiedz po angielsku słowo oznaczające jakieś uczucie. Dziecko pokazuje czynność, wyrażając to uczucie.
Ćwiczenie "Echo"
Dziecko przypomina sobie słówko/zwrot z danego tematu i próbuje wypowiedzieć je po angielsku. Jeżeli nazwa jest prawidłowa, zadaniem dziecka jest naśladowanie echa: kilkukrotne powtórzenie wyrazu/zwrotu, za każdym razem ciszej. Na koniec ćwiczenia zapytaj dziecko, ile razy wypowiedziało dane słowo: How many times? Dziecko odpowiada, podając cyfrę po angielsku.
Zabawa "Pokaż mi..."
Prowadzący zabawę wydaje polecenia w języku angielskim: Show me... [Szoł mi] (green T-shirt/ brown eyes/ long hair/ sad face) Pokaż mi... (zielony podkoszulek/ brązowe oczy/ długie włosy/ smutną twarz). Dziecko pokazuje gestami, wskazuje lub przenosi na środek właściwy obrazek/przedmiot. Pochwal dziecko za dobrze wykonane zadanie: Yes, that's right/ well done [Jes, dats rajt/ łel don] Tak, zgadza się/ dobra robota.
Zabawa "Simon mówi..."

Gra "Kółko i krzyżyk"

Zabawa "Pokaz mody"
Zaprezentuj dziecku torbę z róznymi ubraniami. Poproś, aby wyciągnęło z niej dowolną część garderoby. Zorganizuj pokaz mody - poproś dziecko, aby przespacerowało się po pomieszczeniu, a następnie zatrzymało w pozycji modelki / modela i opisało swój ubiór: I'm wearing a ... and a ... (Ja mam na sobie ... i ...). Za każdym razem nagradzamy brawami naszą modelkę / modela :)
Zabawa "Jak się czujesz?"

Poproś dziecko, aby wystąpiło na środek pomieszczenia. Powiedz po angielsku słowo oznaczające jakieś uczucie. Dziecko pokazuje czynność, wyrażając to uczucie.
lub
Dziecko pokazuje jakąś czynność, wyrażając uczucie. Zadaniem rodzica jest odgadnięcie i powiedzenie po angielsku nazwy tego uczucia. Zabawa w oparciu o słownictwo z działu: "Uczucia".
Wybierz obrazek / przedmiot z
przerabianego działu. Zakryj go kartką papieru, tak aby dziecko nie mogło
zobaczyć przedmiotu. Powoli odsłaniaj kolejne fragmenty obrazka / przedmiotu i
powtarzaj pytanie: What is it? (Co to jest?) - aż do momentu, kiedy dziecko
powie właściwą nazwę: It's a ... (ball, triangle...) - To jest ... (piłka,
trójkąt). Jeśli dziecko ma problem z odgadnięciem danego słowa, zadaj pytanie
pomocnicze: Is it a ... (circle/ book/ car)? - Czy to jest ... (koło/
książka/ samochód)?. Kontynuuj z kolejnymi obrazkami / przedmiotami.
Pokaż dziecku gestami / ilustracje / przedmioty
przedstawiające obecnie przerabiany materiał. Powiedz stwierdzenie: It's a ... (rubber/ elephant/ square) - To jest ... (gumka/ słoń/ kwadrat); I'm sad/ happy - Jestem smutny / szczęśliwy. Zadaniem dziecka jest odgadnąć czy wypowiedziane stwierdzenie jest prawdziwe. Dziecko potwierdza lub zaprzecza: Yes, it is! / No, it's not!, pokazując kciuk w górę lub w dół.
Zabawa "Zgadnij, co to?"
Wybierz słowo z dzisiejszych zajęć i pokaż jego znaczenie za pomocą gestów i mimiki. Zadaniem dziecka będzie odgadnięcie co to za słowo. Zachęcaj dziecko do zadawania pytań: Is it a ... (giraffe/ pencil/ sister)? - Czy to jest ... (żyrafa/ ołówek/ siostra)?, i odpowiadaj: Yes, it is! / No, it's not!. Po odgadnięciu pierwszego słowa wybierz kolejne, rozpoczynając następną rundę.
Zabawa "Co to jest?"

Zabawa "Tak
/ Nie"

Zabawa "Zgadnij, co to?"

Wybierz słowo z dzisiejszych zajęć i pokaż jego znaczenie za pomocą gestów i mimiki. Zadaniem dziecka będzie odgadnięcie co to za słowo. Zachęcaj dziecko do zadawania pytań: Is it a ... (giraffe/ pencil/ sister)? - Czy to jest ... (żyrafa/ ołówek/ siostra)?, i odpowiadaj: Yes, it is! / No, it's not!. Po odgadnięciu pierwszego słowa wybierz kolejne, rozpoczynając następną rundę.
Zabawa "Naśladuj mnie"
Pokaż za pomocą gestów / narysuj w powietrzu różne słowa, np. nazwy zabawek, kształty. Przed zaprezentowaniem gestu głośno wypowiedz dane słowo. Zdaniem dziecka jest powtórzenie wyrazu oraz wykonanie odpowiedniego ruchu.
Rozłóż na podłodze obrazki lub przedmioty przedstawiające aktualnie przerabiane słownictwo. Opisz wybrany przedmiot bez podawania jego nazwy: I'm thinking of a thing... It's green/ small/ happy; It's got four legs/ big ears/ long neck/ short tail. What is it? - Myślę o pewnej rzeczy... Jest zielona/ mała/ szczęśliwa; Ma cztery nogi/ duże uszy/ długą szyję/ krótki ogon. Co to jest?. Gdy dziecko odgadnie, o jaką rzecz chodzi i wypowie jej nazwę, podaj głośno prawidłową odpowiedź. Następnie wybierz i opisz kolejny przedmiot.
Włącz dziecku wybraną piosenkę, przy której lubi tańczyć. Wypowiadaj w odstępach czasowych słowa lub zwroty z przerabianego materiału. Dziecko tańczy, pokazuje, naśladuje lub wykonuje gesty, wcześniej przypisane do wypowiedzianego słowa. Gdy zawołasz: Freeze! [Friz!] (zamrażać), dziecko powinno zastygnąć w trakcie naśladowania ustalonej czynności lub zastygnąć, pokazując ostatnio wymienione słowo / zwrot. Jeśli dziecko się poruszy lub wykona złą czynność, oddaje fanta lub wykonuje jakieś dodatkowe ćwiczenie np. Jump up five times!/ Squat four times! (Podskocz pięć razy!/ Zrób cztery przysiady!).
Pokaż dziecku dwa obrazki / przedmioty należące do dwóch różnych kategorii. Przypisz czynności, które wykonywać będzie dziecko do obu z nich np. sit down/ stand up; squat/ jump; dance/ turn around (usiądź/ wstań; przysiad/ skok; tańcz/ obróć się). Następnie wypowiadaj różne wyrazy - zadanie dziecka polega na rozpoznaniu, do której grupy należą te słowa. Gdy dziecko usłyszy nazwy z tej samej kategorii, do której należy obrazek / przedmiot, powinno wykonać przypisaną do niego czynność.
Zabawa "Myślę o..."

Zabawa "Freeze!"

Ćwiczenie "Grupowanie"

Well, congratulations on your most important mission.
OdpowiedzUsuń