W tym tygodniu po raz ostatni utrwalimy dział: "Uczucia". Wybieramy zabawę lub ćwiczenie podane poniżej. Można również skorzystać z wcześniejszych propozycji. Dodano nowe zabawy, ćwiczenia w książce oraz filmik.
Słownictwo czynne:
I'm (happy/ calm/ worried) today. - Jestem (szczęśliwy/ spokojny/ zmartwiony) dzisiaj.
He's / She's (happy/ sad/ frightened). - On jest / Ona jest (szczęśliwy/ smutna/ przestraszony).
I (jump/ laugh/ sing). - Ja (skaczę/ śmieję się/ śpiewam).
Słownictwo bierne:
How are you feeling? - Jak się czujesz?
How is he / she feeling? - Jak on / ona się czuje?
What do you do when you are (happy/ sad/ angry)? - Co robisz, kiedy jesteś (szczęśliwy/ smutna/ rozzłoszczony)?
Słownictwo podstawowe:
- Uczucia:
sad - smutny
angry - rozzłoszczony
calm - spokojny
frightened, scared - przestraszony
surprised - zaskoczony
worried - zmartwiony
- Czynności:
cry - płakać
jump - skakać
shake - trząść się
hide - chować
sing - śpiewać
play - grać, bawić się
run - biegać
Słownictwo czynne:
I'm (happy/ calm/ worried) today. - Jestem (szczęśliwy/ spokojny/ zmartwiony) dzisiaj.
He's / She's (happy/ sad/ frightened). - On jest / Ona jest (szczęśliwy/ smutna/ przestraszony).
I (jump/ laugh/ sing). - Ja (skaczę/ śmieję się/ śpiewam).
Słownictwo bierne:
How is he / she feeling? - Jak on / ona się czuje?
What do you do when you are (happy/ sad/ angry)? - Co robisz, kiedy jesteś (szczęśliwy/ smutna/ rozzłoszczony)?
Piosenka: "How are you feeling today?" ("Jak się dzisiaj czujesz?")
Piosenka do działu "Emocje" znajduje się na płycie dla dziecka (ścieżka nr 10). Tekst piosenki zawiera słownictwo oraz zwroty przetłumaczone powyżej. Dziecko słucha piosenki i odgaduje jakie emocje kryją się w każdej z czterech zwrotek utworu. Odtwarzaj zwrotki po kolei, zapytaj dziecko co można robić przy danym uczuciu (słownictwo - czynności).
Propozycje zabaw oraz sposobu nauczania:
1. Zabawa "Jak się czujesz?" (gry, zabawy i ćwiczenia)
Proponowane piosenki do obejrzenia w wybranej tematyce:
Feelings - piosenka
Praca domowa z książką "Playbox":
Zadanie ze strony 51: znajdujemy różnice na obrazkach i nazywamy pokazane uczucia.
Zadanie ze strony 55: kolorowanie papugi Ayo.
Feelings - piosenka
Feelings - What do you do when you are... - Co robisz, kiedy jesteś (szczęśliwy/ smutna/
rozzłoszczony)?
How are you today? - jak się dzisiaj miewasz?rozzłoszczony)?
Rymowanka: "Happy"
Rymowanka znajduje się na płycie dla dziecka (ścieżka nr 11).
1. Dziecko rozpoznaje o jakich uczuciach jest mowa w poszczególnych zwrotkach utworu.
2. Dziecko zapamiętuje i odpowiada na pytania postawione w obu zwrotkach utworu: "What do
you do when you are happy / frightened?".
you do when you are happy / frightened?".
Zadanie ze strony 51: znajdujemy różnice na obrazkach i nazywamy pokazane uczucia.
Zadanie ze strony 55: kolorowanie papugi Ayo.
Komentarze
Prześlij komentarz