W tym tygodniu dalej kontynuujemy temat związany z działem: "Uczucia". Utrwalimy materiał w proponowanych ćwiczeniach i zabawach. Dodano nowe zabawy, ćwiczenie w książce oraz rymowankę znajdującą się na płycie dołączanej do zakupionego podręcznika.
Słownictwo czynne:
I'm (happy/ calm/ worried) today. - Jestem (szczęśliwy/ spokojny/ zmartwiony) dzisiaj.
He's / She's (happy/ sad/ frightened). - On jest / Ona jest (szczęśliwy/ smutna/ przestraszony).
I (jump/ laugh/ sing). - Ja (skaczę/ śmieję się/ śpiewam).
Słownictwo bierne:
How are you feeling? - Jak się czujesz?
How is he / she feeling? - Jak on / ona się czuje?
What do you do when you are (happy/ sad/ angry)? - Co robisz, kiedy jesteś (szczęśliwy/ smutna/ rozzłoszczony)?
Słownictwo podstawowe:
- Uczucia:
sad - smutny
angry - rozzłoszczony
calm - spokojny
frightened, scared - przestraszony
surprised - zaskoczony
worried - zmartwiony
- Czynności:
cry - płakać
jump - skakać
shake - trząść się
hide - chować
sing - śpiewać
play - grać, bawić się
run - biegać
Słownictwo czynne:
I'm (happy/ calm/ worried) today. - Jestem (szczęśliwy/ spokojny/ zmartwiony) dzisiaj.
He's / She's (happy/ sad/ frightened). - On jest / Ona jest (szczęśliwy/ smutna/ przestraszony).
I (jump/ laugh/ sing). - Ja (skaczę/ śmieję się/ śpiewam).
Słownictwo bierne:
How is he / she feeling? - Jak on / ona się czuje?
What do you do when you are (happy/ sad/ angry)? - Co robisz, kiedy jesteś (szczęśliwy/ smutna/ rozzłoszczony)?
Piosenka: "How are you feeling today?" ("Jak się dzisiaj czujesz?")
Piosenka do działu "Emocje" znajduje się na płycie dla dziecka (ścieżka nr 10). Tekst piosenki zawiera słownictwo oraz zwroty przetłumaczone powyżej. Dziecko słucha piosenki i odgaduje jakie emocje kryją się w każdej z czterech zwrotek utworu. Odtwarzaj zwrotki po kolei, zapytaj dziecko co można robić przy danym uczuciu (słownictwo - czynności).
Propozycje zabaw oraz sposobu nauczania:
1. Zabawa "Pokaż mi..." (gry, zabawy i ćwiczenia)
Proponowane piosenki do obejrzenia w wybranej tematyce:
Feelings - piosenka
Praca domowa z książką "Playbox":
Zadanie ze strony 54: otaczamy rysunki przedstawiające emocje i czynności właściwymi kolorami.
2. Ćwiczenie "Jakie emocje wyraża rysunek?"
Narysuj na kartce dwa rysunki przedstawiające jakieś zdarzenia. Dziecko także rysuje dwie
prace. Następnie wymieniamy się rysunkami i próbujemy odgadnąć jakie emocje zostały na nich
prace. Następnie wymieniamy się rysunkami i próbujemy odgadnąć jakie emocje zostały na nich
przedstawione.
Ćwiczymy zwroty: He's / She's (happy/ sad/ frightened).
- On jest / Ona jest (szczęśliwy/ smutna/ przestraszony).
Ćwiczymy zwroty: I'm (happy/ calm/ worried) today. - Jestem (szczęśliwy/ spokojny/
zmartwiony) dzisiaj.
zmartwiony) dzisiaj.
oraz zwroty: I (jump/ laugh/ sing). - Ja (skaczę/ śmieję się/ śpiewam).
Feelings - piosenka
Feelings - What do you do when you are... - Co robisz, kiedy jesteś (szczęśliwy/ smutna/
rozzłoszczony)?
rozzłoszczony)?
Rymowanka: "Happy"
Rymowanka znajduje się na płycie dla dziecka (ścieżka nr 11).
1. Dziecko rozpoznaje o jakich uczuciach jest mowa w poszczególnych zwrotkach utworu.
2. Dziecko zapamiętuje i odpowiada na pytania postawione w obu zwrotkach utworu: "What do
you do when you are happy / frightened?".
you do when you are happy / frightened?".
Zadanie ze strony 54: otaczamy rysunki przedstawiające emocje i czynności właściwymi kolorami.
Komentarze
Prześlij komentarz