Grupa: Motylki. Uczucia

                    W tym tygodniu dalej kontynuujemy temat związany z działem: "Uczucia". Utrwalimy materiał w proponowanych  ćwiczeniach  i  zabawach.   Dodano  nowe  zabawy,  ćwiczenie  w  książce  oraz  rymowankę znajdującą się na płycie dołączanej do zakupionego podręcznika.



Słownictwo podstawowe:

  • Uczucia:
feelings - uczucia
happy - szczęśliwy
sad - smutny
angry - rozzłoszczony 
calm - spokojny
frightened, scared - przestraszony
surprised - zaskoczony
worried - zmartwiony


  • Czynności:

laugh - śmiać się
cry - płakać
jump - skakać
shake - trząść się
hide - chować
sing - śpiewać
play - grać, bawić się
run - biegać



Słownictwo czynne:

I'm (happy/ calm/ worried) today. - Jestem (szczęśliwy/ spokojny/ zmartwiony) dzisiaj.
He's / She's (happy/ sad/ frightened). - On jest / Ona jest (szczęśliwy/ smutna/ przestraszony).
I (jump/ laugh/ sing). - Ja (skaczę/ śmieję się/ śpiewam).

Słownictwo bierne:

How are you feeling? - Jak się czujesz?
How is he / she feeling? - Jak on / ona się czuje?
What do you do when you are (happy/ sad/ angry)? - Co robisz, kiedy jesteś (szczęśliwy/ smutna/ rozzłoszczony)?

Piosenka: "How are you feeling today?" ("Jak się dzisiaj czujesz?")

Piosenka do działu "Emocje" znajduje się na płycie dla dziecka (ścieżka nr 10). Tekst piosenki zawiera słownictwo oraz zwroty przetłumaczone powyżej. Dziecko słucha piosenki i odgaduje jakie emocje kryją się w każdej z czterech zwrotek utworu. Odtwarzaj zwrotki po kolei, zapytaj dziecko co można robić przy danym uczuciu (słownictwo - czynności).

Propozycje zabaw oraz sposobu nauczania:
               
                1. Zabawa "Pokaż mi..." (gry, zabawy i ćwiczenia)
                2. Ćwiczenie "Jakie emocje wyraża rysunek?"
                Narysuj na kartce dwa rysunki przedstawiające jakieś zdarzenia. Dziecko także rysuje dwie 
                prace. Następnie wymieniamy się rysunkami i próbujemy odgadnąć jakie emocje zostały na nich 
                przedstawione.
                Ćwiczymy zwroty: He's / She's (happy/ sad/ frightened).
            -  On jest / Ona jest (szczęśliwy/ smutna/ przestraszony). 
               3. Zabawa " Simon mówi..." (gry, zabawy i ćwiczenia)
               Ćwiczymy zwroty: I'm (happy/ calm/ worried) today. - Jestem (szczęśliwy/ spokojny/ 
               zmartwiony) dzisiaj.
               oraz zwroty: I (jump/ laugh/ sing). - Ja (skaczę/ śmieję się/ śpiewam).

Proponowane piosenki do obejrzenia w wybranej tematyce:

                   Feelings - piosenka
                   Feelings - What do you do when you are... - Co robisz, kiedy jesteś (szczęśliwy/ smutna/
                   rozzłoszczony)?

Rymowanka: "Happy"

Rymowanka znajduje się na płycie dla dziecka (ścieżka nr 11).
             
             1. Dziecko rozpoznaje o jakich uczuciach jest mowa w poszczególnych zwrotkach utworu. 
             2. Dziecko zapamiętuje i odpowiada na pytania postawione w obu zwrotkach utworu: "What do 
                 you do when you are happy / frightened?".
            
Praca domowa z książką "Playbox":

Zadanie ze strony 54: otaczamy rysunki przedstawiające emocje i czynności właściwymi kolorami.

Komentarze