Grupy: Stokrotki, Niezapominajki, Kaczeńce. Kształty

                 W  tym  tygodniu  kontynuowany będzie temat  związany  z działem: "Kształty". Skupimy się na utrwaleniu    poznanych   słów  w  ćwiczeniach  i  zabawach.   Wybieramy   zabawę lub  ćwiczenie  podane   poniżej.

Słownictwo podstawowe:


  • Kształty:
shape - kształt
circle - koło
square - kwadrat
triangle - trójkąt



  • Przymiotniki:
big - duży 
small - mały



Słownictwo czynne:

It's a (circle/ triangle) - To jest (koło/ trójkąt)
It's (blue/ red/ yellow) - To jest (niebieskie/ czerwone/ żółte)

Słownictwo bierne:

What is it? - Co to jest?
What colour is it? - Jakiego to jest koloru?
How many are there? - Ile ich jest?
It's a (blue/ big) (square/ triangle) - To jest (niebieski/ duży) (kwadrat/ trójkąt)


Piosenka: "Shapes" ("Kształty")

Piosenka do działu "Kształty" znajduje się na płycie dla dziecka (ścieżka nr 14). Tekst piosenki zawiera słownictwo oraz zwroty przetłumaczone powyżej. Dziecko słucha piosenki i rysuje w powietrzu śpiewane kształty.


Propozycje zabaw oraz sposobu nauczania:

             1. Zabawa "Co to jest?" (gry, zabawy i ćwiczenia)
             2. Ćwiczenie "Duże czy małe?"
            Pokaż dziecku przedmiot / rysunek ukazujący duży lub mały kształt. Zapytaj: Is it big or small? [Iz it big or smol]. Uzyskaj odpowiedź: It's big / It's small [Its big / Its smol]. Zachęć dziecko do pokazywania słów za pomocą gestów. Kontynuuj ćwiczenie pokazując kolejne przedmioty. Pogratuluj dziecku dobrze wykonanego zadania.

Proponowana piosenka do obejrzenia w wybranej tematyce:

                Shapes - kształty

Komentarze