Na dzisiejszej lekcji kontynuowany będzie temat związany z działem: "Uczucia". Skupimy się na utrwaleniu poznanych słów w ćwiczeniach i zabawach. Dodano nowe zabawy, ćwiczenia w książce oraz kolejny filmik do obejrzenia.
Słownictwo czynne:
I'm (happy/ calm/ worried) today. - Jestem (szczęśliwy/ spokojny/ zmartwiony) dzisiaj.
He's / She's (happy/ sad/ frightened). - On jest / Ona jest (szczęśliwy/ smutna/ przestraszony).
I (jump/ laugh/ sing). - Ja (skaczę/ śmieję się/ śpiewam).
Słownictwo bierne:
How are you feeling? - Jak się czujesz?
How is he / she feeling? - Jak on / ona się czuje?
What do you do when you are (happy/ sad/ angry)? - Co robisz, kiedy jesteś (szczęśliwy/ smutna/ rozzłoszczony)?
Słownictwo podstawowe:
- Uczucia:
sad - smutny
angry - rozzłoszczony
calm - spokojny
frightened, scared - przestraszony
surprised - zaskoczony
worried - zmartwiony
- Czynności:
cry - płakać
jump - skakać
shake - trząść się
hide - chować
sing - śpiewać
play - grać, bawić się
run - biegać
Słownictwo czynne:
I'm (happy/ calm/ worried) today. - Jestem (szczęśliwy/ spokojny/ zmartwiony) dzisiaj.
He's / She's (happy/ sad/ frightened). - On jest / Ona jest (szczęśliwy/ smutna/ przestraszony).
I (jump/ laugh/ sing). - Ja (skaczę/ śmieję się/ śpiewam).
Słownictwo bierne:
How is he / she feeling? - Jak on / ona się czuje?
What do you do when you are (happy/ sad/ angry)? - Co robisz, kiedy jesteś (szczęśliwy/ smutna/ rozzłoszczony)?
Piosenka: "How are you feeling today?" ("Jak się dzisiaj czujesz?")
Piosenka do działu "Emocje" znajduje się na płycie dla dziecka (ścieżka nr 10). Tekst piosenki zawiera słownictwo oraz zwroty przetłumaczone powyżej. Dziecko słucha piosenki i odgaduje jakie emocje kryją się w każdej z czterech zwrotek utworu. Odtwarzaj zwrotki po kolei, zapytaj dziecko co można robić przy danym uczuciu (słownictwo - czynności).
Propozycje zabaw oraz sposobu nauczania:
1. Zabawa "Naśladuj mnie" (gry, zabawy i ćwiczenia)
2. Zabawa "Tak / Nie" (gry, zabawy i ćwiczenia)
Ćwiczymy zwroty: He's / She's (happy/ sad/ frightened).
- On jest / Ona jest (szczęśliwy/ smutna/ przestraszony).
3. Zabawa " Simon mówi..." (gry, zabawy i ćwiczenia)
Proponowane piosenki do obejrzenia w wybranej tematyce:
Feelings - piosenka
Praca domowa z książką "Playbox":
Zadania ze stron 52 i 53: określenie emocji i dopasowanie do rysunków.
Ćwiczymy zwroty: He's / She's (happy/ sad/ frightened).
- On jest / Ona jest (szczęśliwy/ smutna/ przestraszony).
3. Zabawa " Simon mówi..." (gry, zabawy i ćwiczenia)
Ćwiczymy zwroty: I'm (happy/ calm/ worried) today. - Jestem (szczęśliwy/ spokojny/
zmartwiony) dzisiaj.
zmartwiony) dzisiaj.
oraz zwroty: I (jump/ laugh/ sing). - Ja (skaczę/ śmieję się/ śpiewam).
Feelings - piosenka
Feelings - What do you do when you are... - Co robisz, kiedy jesteś (szczęśliwy/ smutna/
rozzłoszczony)?
rozzłoszczony)?
Praca domowa z książką "Playbox":
Zadania ze stron 52 i 53: określenie emocji i dopasowanie do rysunków.
Komentarze
Prześlij komentarz