Na dzisiejszej lekcji kontynuowany będzie temat związany z działem: "Uczucia". Skupimy się na utrwaleniu poznanych słów w ćwiczeniach i zabawach. Wybieramy zabawę lub ćwiczenie podane poniżej. Dodano filmik o uczuciach oraz zadania w książce "Playbox".
Słownictwo czynne:
I'm (happy/ calm/ worried) today. - Jestem (szczęśliwy/ spokojny/ zmartwiony) dzisiaj.
He's / She's (happy/ sad/ frightened). - On jest / Ona jest (szczęśliwy/ smutna/ przestraszony).
I (jump/ laugh/ sing). - Ja (skaczę/ śmieję się/ śpiewam).
Słownictwo bierne:
How are you feeling? - Jak się czujesz?
How is he / she feeling? - Jak on / ona się czuje?
What do you do when you are (happy/ sad/ angry)? - Co robisz, kiedy jesteś (szczęśliwy/ smutna/ rozzłoszczony)?
Słownictwo podstawowe:
- Uczucia:
sad - smutny
angry - rozzłoszczony
calm - spokojny
frightened, scared - przestraszony
surprised - zaskoczony
worried - zmartwiony
- Czynności:
cry - płakać
jump - skakać
shake - trząść się
hide - chować
sing - śpiewać
play - grać, bawić się
run - biegać
Słownictwo czynne:
I'm (happy/ calm/ worried) today. - Jestem (szczęśliwy/ spokojny/ zmartwiony) dzisiaj.
He's / She's (happy/ sad/ frightened). - On jest / Ona jest (szczęśliwy/ smutna/ przestraszony).
I (jump/ laugh/ sing). - Ja (skaczę/ śmieję się/ śpiewam).
Słownictwo bierne:
How is he / she feeling? - Jak on / ona się czuje?
What do you do when you are (happy/ sad/ angry)? - Co robisz, kiedy jesteś (szczęśliwy/ smutna/ rozzłoszczony)?
Piosenka: "How are you feeling today?" ("Jak się dzisiaj czujesz?")
Piosenka do działu "Emocje" znajduje się na płycie dla dziecka (ścieżka nr 10). Tekst piosenki zawiera słownictwo oraz zwroty przetłumaczone powyżej. Dziecko słucha piosenki i odgaduje jakie emocje kryją się w każdej z czterech zwrotek utworu. Odtwarzaj zwrotki po kolei, zapytaj dziecko co można robić przy danym uczuciu (słownictwo - czynności).
Propozycje zabaw oraz sposobu nauczania:
1. Zabawa "Pokaż mi..." (gry, zabawy i ćwiczenia)
2. Zabawa "Tak / Nie" (gry, zabawy i ćwiczenia)
Ćwiczymy zwroty: He's / She's (happy/ sad/ frightened).
- On jest / Ona jest (szczęśliwy/ smutna/ przestraszony).
Proponowana piosenka do obejrzenia w wybranej tematyce:
Feelings - piosenka
Praca domowa z książką "Playbox":
Zadanie ze strony 47: wykonanie rysunków - skojarzeń z emocjami w odpowiednich dymkach.
Zadanie ze strony 48: wklejenie odpowiednich naklejek - emocji.
Ćwiczymy zwroty: He's / She's (happy/ sad/ frightened).
- On jest / Ona jest (szczęśliwy/ smutna/ przestraszony).
Feelings - piosenka
Praca domowa z książką "Playbox":
Zadanie ze strony 47: wykonanie rysunków - skojarzeń z emocjami w odpowiednich dymkach.
Zadanie ze strony 48: wklejenie odpowiednich naklejek - emocji.
Komentarze
Prześlij komentarz