W tym tygodniu rozpoczniemy kolejny dział, jakim będą "Uczucia". Wprowadzone zostanie nowe słownictwo i zwroty, które urozmaicać będziemy podczas kolejnych zajęć. Wybieramy zabawę lub ćwiczenie podane poniżej w celu zapoznania się z nowym materiałem.
Słownictwo podstawowe:
- Uczucia:
sad - smutny
angry - rozzłoszczony
calm - spokojny
frightened - przestraszony
surprised - zaskoczony
worried - zmartwiony
- Czynności:
cry - płakać
jump - skakać
shake - trząść się
hide - chować
sing - śpiewać
play - grać, bawić się
run - biegać
Słownictwo czynne:
I'm (happy/ calm/ worried) today. - Jestem (szczęśliwy/ spokojny/ zmartwiony) dzisiaj.
He's / She's (happy/ sad/ frightened). - On jest / Ona jest (szczęśliwy/ smutna/ przestraszony).
I (jump/ laugh/ sing). - Ja (skaczę/ śmieję się/ śpiewam).
Słownictwo bierne:
How is he / she feeling? - Jak on / ona się czuje?
What do you do when you are (happy/ sad/ angry)? - Co robisz, kiedy jesteś (szczęśliwy/ smutna/ rozzłoszczony)?
Piosenka: "How are you feeling today?" ("Jak się dzisiaj czujesz?")
Piosenka do działu "Emocje" znajduje się na płycie dla dziecka (ścieżka nr 10). Tekst piosenki zawiera słownictwo oraz zwroty przetłumaczone powyżej. Dziecko słucha piosenki i odgaduje jakie emocje kryją się w każdej z czterech zwrotek utworu. Odtwarzaj zwrotki po kolei, zapytaj dziecko co można robić przy danym uczuciu (słownictwo - czynności).
1. Rozmowa o emocjach. Co robisz, kiedy jesteś (szczęśliwy/ smutna/ rozzłoszczony...)?
- wprowadzenie angielskich słów, zwrotów i pytań.
Propozycje zabaw oraz sposobu nauczania:
- wprowadzenie angielskich słów, zwrotów i pytań.
2. Ćwiczenie "Echo" (gry, zabawy i ćwiczenia)
Komentarze
Prześlij komentarz