W tym tygodniu kontynuowany będzie temat związany z działem: "Kształty". Skupimy się na utrwaleniu poznanych słów w ćwiczeniach i zabawach. Wybieramy zabawę lub ćwiczenie podane poniżej.
Słownictwo podstawowe:
- Kształty:
square - kwadrat
triangle - trójkąt
- Przymiotniki:
big - duży
small - mały
Słownictwo czynne:
It's a (circle/ triangle) - To jest (koło/ trójkąt)
It's (blue/ red/ yellow) - To jest (niebieskie/ czerwone/ żółte)
Słownictwo bierne:
What is it? - Co to jest?
What colour is it? - Jakiego to jest koloru?
How many are there? - Ile ich jest?
It's a (blue/ big) (square/ triangle) - To jest (niebieski/ duży) (kwadrat/ trójkąt)
Piosenka do działu "Kształty" znajduje się na płycie dla dziecka (ścieżka nr 14). Tekst piosenki zawiera słownictwo oraz zwroty przetłumaczone powyżej. Dziecko słucha piosenki i rysuje w powietrzu śpiewane kształty.
Piosenka: "Shapes" ("Kształty")
Piosenka do działu "Kształty" znajduje się na płycie dla dziecka (ścieżka nr 14). Tekst piosenki zawiera słownictwo oraz zwroty przetłumaczone powyżej. Dziecko słucha piosenki i rysuje w powietrzu śpiewane kształty.
Propozycje zabaw oraz sposobu nauczania:
1. Zabawa "Co to jest?" (gry, zabawy i ćwiczenia)
2. Ćwiczenie "Duże czy małe?"
Pokaż dziecku przedmiot / rysunek ukazujący duży lub mały kształt. Zapytaj: Is it big or small? [Iz it big or smol]. Uzyskaj odpowiedź: It's big / It's small [Its big / Its smol]. Zachęć dziecko do pokazywania słów za pomocą gestów. Kontynuuj ćwiczenie pokazując kolejne przedmioty. Pogratuluj dziecku dobrze wykonanego zadania.
Proponowana piosenka do obejrzenia w wybranej tematyce:
Shapes - kształty
Pokaż dziecku przedmiot / rysunek ukazujący duży lub mały kształt. Zapytaj: Is it big or small? [Iz it big or smol]. Uzyskaj odpowiedź: It's big / It's small [Its big / Its smol]. Zachęć dziecko do pokazywania słów za pomocą gestów. Kontynuuj ćwiczenie pokazując kolejne przedmioty. Pogratuluj dziecku dobrze wykonanego zadania.
Proponowana piosenka do obejrzenia w wybranej tematyce:
Shapes - kształty
Komentarze
Prześlij komentarz