W tym tygodniu kontynuowany będzie temat związany z działem: "Cyfry 1-5" oraz przypomnimy sobie nazwy aktywności ruchowych. Skupimy się na utrwaleniu poznanych słów w ćwiczeniach i zabawach. Wybieramy zabawę lub ćwiczenie podane poniżej. Można również skorzystać z propozycji z zeszłego tygodnia.
Słownictwo podstawowe z działu "Cyfry 1-5":
Słownictwo czynne:
one [łan] - jeden
two [tu] - dwa
three [fri] - trzy
four [for] - cztery
five [fajw] - pięć
Słownictwo podstawowe z działu "Aktywności ruchowe":
hop [hop] - podskakiwać
jump [dżamp] - skakać
squat [skłat] - robić przysiady
Słownictwo czynne:
There is one... [der is łan]
Jest jeden...
There are two/ three/ four... [der ar tu/ fri/ for]
Są dwa/ trzy/ cztery
Słownictwo bierne:
How many are there? [Hał meny ar der?]
Ile jest...?
Let's count the (cars/ dolls/ blocks) [Lets kałnt de (kars/ dols/ bloks)
Policzmy (samochody/ lalki/ klocki)
Show me your fingers [Szoł mi jor fingers]
Pokaż mi swoje palce
Piosenka do działu "Cyfry" znajduje się na płycie dla dziecka (ścieżka nr 10). Tekst piosenki zawiera słownictwo oraz zwroty przetłumaczone powyżej.
Dziecko pokazuje cyfry na palcach, osłuchuje się z wymową angielską.
4. Ćwiczenie "Rysujemy kropki"
Potrzebne będzie 6 kartek papieru, kredki lub mazaki. Pokaż dziecku jak należy rysować i kolorować kropki na podstawie układu kropek na kostce do rzucania. Przy tworzeniu każdej ze ścianek kostki wymawiamy po angielsku: One dot/ Two dots/ Three dots itd. [Łan dot/ Tu dots itd.] - jedna/ dwie kropki itd. Dziecko po kolei tworzy ścianki kostki na osobnych kartkach papieru, liczy i wymawia ile jest kropek. Pochwal dziecko: Well done [Łel don] - Dobra robota. Zachowaj pracę na kolejną lekcję.
Proponowana piosenka do obejrzenia w wybranej tematyce:
Five fingers "Pięć palców"
Podczas oglądania można również pobawić się w odgadywanie cieni, gdy na ekranie ukazuje się pies - detektyw :)
Show me your fingers [Szoł mi jor fingers]
Pokaż mi swoje palce
Piosenka: "Wiggle fingers!" ("Poruszaj palcami!")
Piosenka do działu "Cyfry" znajduje się na płycie dla dziecka (ścieżka nr 10). Tekst piosenki zawiera słownictwo oraz zwroty przetłumaczone powyżej.
Propozycje zabaw oraz sposobu nauczania:
1. Ćwiczenie "Ile jest zabawek?"
Rozłóż na podłodze rózne zabawki, np. dwa samochody, trzy pluszowe misie, cztery lalki. Poproś dziecko, aby policzyło razem z tobą zebrane przedmioty. Przypominamy sobie nazwy zabawek.
2. Zabawa "Rzuć kostką, policz i pokaż"
Dziecko rzuca kostką, liczy kropki, nazywa liczbę i pokazuje ją na palcach lub odlicza na drobnych przedmiotach.
Dziecko rzuca kostką, liczy kropki, nazywa liczbę i pokazuje ją na palcach lub odlicza na drobnych przedmiotach.
3. Zabawa "Rzuć kostką i wykonaj"
Do każdego wyniku na kostce przypisz czynność:
Do każdego wyniku na kostce przypisz czynność:
- Hop to the right [Hop tu de rajt]
- Hop to the left [Hop tu de left]
- Squat 3 times [Skłat fri tajms]
- Jump up 4 times [Dżamp ap for tajms]
- Clap your hands 5 times [Klap jor hands fajw tajms]
- Say 'Hello' [Sej 'Heloł']
4. Ćwiczenie "Rysujemy kropki"
Potrzebne będzie 6 kartek papieru, kredki lub mazaki. Pokaż dziecku jak należy rysować i kolorować kropki na podstawie układu kropek na kostce do rzucania. Przy tworzeniu każdej ze ścianek kostki wymawiamy po angielsku: One dot/ Two dots/ Three dots itd. [Łan dot/ Tu dots itd.] - jedna/ dwie kropki itd. Dziecko po kolei tworzy ścianki kostki na osobnych kartkach papieru, liczy i wymawia ile jest kropek. Pochwal dziecko: Well done [Łel don] - Dobra robota. Zachowaj pracę na kolejną lekcję.
Proponowana piosenka do obejrzenia w wybranej tematyce:
Five fingers "Pięć palców"
Podczas oglądania można również pobawić się w odgadywanie cieni, gdy na ekranie ukazuje się pies - detektyw :)
Komentarze
Prześlij komentarz