Grupa: Smerfy. Moja Twarz. Moje ciało.

                  W tym tygodniu po raz ostatni utrwalimy działy: "Części ciała" oraz "Części twarzy". Wybieramy zabawę lub ćwiczenie podane poniżej. Można również skorzystać z wcześniejszych propozycji.

Słownictwo podstawowe z działu "Części ciała":


tummy [tami] - brzuszek
arms [arms] - ramiona
legs [legs] - nogi
hands [hands] - dłonie
feet [fit] - stopy
head [hed] - głowa
body [bodi] - ciało


Słownictwo podstawowe z działu "Części twarzy":

eyes [ajs] - oczy
ears [irs] - uszy
nose [nołs] - nos
mouth [małf] - usta


Słownictwo czynne:

I've got (one nose/ head), (two arms/ legs) [Ajw got]
Ja mam (jeden nos/ głowę), (dwa ramiona/ nogi)
I haven't got a (big nose/ small ears) [Aj hewent got e]
Ja nie mam (dużego nosa/ małych uszu)
This is my (head/ leg/ hand/ nose/ ear) [Its maj]
To jest moja (głowa/ noga/ dłoń/ nos/ ucho)
Look at me [Luk at mi]
Spójrz na mnie 


Słownictwo bierne:

Wave your... (arms/ hands) [Łejw jor]
Pomachaj swoimi (ramionami/ dłońmi)
Shake your... (body/ tummy) [Szejk jor]
Potrząśnij swoim (ciałem/ brzuszkiem)
Stamp your... (feet/ legs) [Stamp jor]
Tupnij swoją (stopą/ nogą)
Clap your (hands) [Klap jor] 
Klaśnij swoimi (dłońmi)
Show your hands/ feet [Szoł jor hands / fit]
Pokaż swoje dłonie/ stopy
Touch your head/ arm/ leg/ ears [Tacz jor hed/ arm/ leg/ irs]
Dotknij swoją głowę/ ramię/ nogę/ uszy

Piosenka: "This is my body" ("To jest moje ciało")

Piosenka do działu "Moje ciało" znajduje się na płycie dla dziecka (ścieżka nr 8). Tekst piosenki zawiera słownictwo oraz zwroty przetłumaczone powyżej.
Dziecko tańczy do piosenki i pokazuje śpiewane części ciała, próbuje nauczyć się słów na pamięć.

Rymowanka: "I am a robot" ("Jestem robotem")

Rymowanka znajduje się na płycie dla dziecka (ścieżka nr 9).
             
             1. Dziecko wyklaskuje rytm i osłuchuje się z rymowanką.
             2. Dziecko próbuje zapamiętać kolejność występujących w rymowance części ciała.
             3. Dziecko wykonuje polecenia zgodnie z treścią rymowanki naśladując ruchy robota.

I am a robot - jestem robotem
I move like a robot - ruszam się jak robot
Arm up, arm down - ramię w górę, ramię w dół
Leg up, leg down - noga w górę, noga w dół
Head up, head down - głowa w górę, głowa w dół

Propozycje zabaw oraz sposobu nauczania:

             1. Ćwiczenie "Echo" (gry, zabawy i ćwiczenia)
            2. Ćwiczenie "Pokaż mi..." (gry, zabawy i ćwiczenia)
            3. Zabawa "Simon mówi..." (gry, zabawy i ćwiczenia)

Proponowane filmiki do obejrzenia w wybranej tematyce:

             Parts of the body - "Części ciała"
             Uniwersytet Potworny: Body parts - "Części ciała" prezentowane przez bohaterów bajki.

Komentarze