Grupa: Pszczółki. Moje ciało

            Internetową przygodę z językiem angielskim rozpoczniemy od utrwalenia ostatnio przerabianego materiału z działu "Moje ciało" oraz działu "Części twarzy". Dzieci będą miały możliwość przypomnienia, utrwalenia, a w przypadku tych które nie chodziły do przedszkola, poznania angielskich nazw części ciała oraz prostych zwrotów i polecenień związanych z tym tematem.



Słownictwo podstawowe z działu "Części ciała":

tummy [tami] - brzuszek
arms [arms] - ramiona
legs [legs] - nogi
hands [hands] - dłonie
feet [fit] - stopy
head [hed] - głowa
body [bodi] - ciało


Słownictwo podstawowe z działu "Części twarzy":


eyes [ajs] - oczy
ears [irs] - uszy
nose [nołs] - nos
mouth [małf] - usta


Słownictwo czynne:

I've got (one nose/ head), (two arms/ legs) [Ajw got]
Ja mam (jeden nos/ głowę), (dwa ramiona/ nogi)
This is my (head/ leg/ hand/ nose/ ear) [Its maj]
To jest moja (głowa/ noga/ dłoń/ nos/ ucho)
Look at me [Luk at mi]
Spójrz na mnie


Słownictwo bierne:

Show your hands/ feet [Szoł jor hands / fit]
Pokaż swoje dłonie/ stopy
Touch your head/ arm/ leg/ ears [Tacz jor hed/ arm/ leg/ irs]
Dotknij swoją głowę/ ramię/ nogę/ uszy

Piosenka: "This is my body" ("To jest moje ciało")

Piosenka do działu "Moje ciało" znajduje się na płycie dla dziecka (ścieżka nr 8). Tekst piosenki zawiera słownictwo oraz zwroty przetłumaczone powyżej.
Dziecko tańczy do piosenki i pokazuje śpiewane części ciała, próbuje nauczyć się słów na pamięć.


Propozycje zabaw oraz sposobu nauczania:


             1. Zabawa "Pokaż mi..." (gry, zabawy i ćwiczenia)
            2. Zabawa "Simon mówi..." (gry, zabawy i ćwiczenia)

Proponowane filmiki do obejrzenia w wybranej tematyce:

             Parts of the body - "Części ciała"
             Uniwersytet Potworny: Body parts - "Części ciała" prezentowane przez bohaterów bajki.

Komentarze